KONTAKTY

MakováPanenka.cz
Nádražní 103,
463 31 Chrastava
tel: +420 777 884 329
napište nám
e-mail: info(a)makovapanenka.cz

NOVINKY

arr3Nové produkty pro členy klubu přednostněNové produkty (kategorie Dětské oblečení) přednostně pro členy Klubu Maková panenka.cz. Proto se...

ZBOŽÍ V AKCI

naše cena 395 Kč (15 EUR)
skladem
naše cena 345 Kč (13 EUR)
skladem
 

 

 


» Reklamace
Reklamační řád

 

Úvodní ustanovení

Práva kupujícího z vadného plnění (dále jen “reklamace“) musí být vždy uplatněna v souladu s tímto reklamačním řádem. Záležitosti tímto reklamačním řádem neupravené se řídí právním řádem České republiky. Prodávající tímto seznamuje kupujícího s reklamačním řádem, na žádost kupujícího lze tento reklamační řád předat v elektronické textové podobě. Tento reklamační řád je v souladu se zákonem č. 89/2012 Sb. Občanský zákoník a zákonem č. 634/1992 Sb. o ochraně spotřebitele ve znění ke dni 1. 1. 2014.

 

Prodávající neodpovídá za vady v těchto případech:

  • je-li vada na věci v době převzetí a pro takovou vadu byla sjednána sleva z kupní ceny
  • vada vznikla na věci opotřebením způsobeným obvyklým užíváním, nebo vyplývá-li to z povahy věci (např. uplynutím životnosti)
  • je způsobena kupujícím a vznikla nesprávným užíváním, skladováním, nesprávnou údržbou, zásahem kupujícího či mechanickým poškozením
  • vada vznikla v důsledku vnější události mimo vliv prodávajícího

 

Uplatnění reklamace

Kupující má právo uplatnit reklamaci u prodávajícího, v jeho provozovnách, případně i v jeho sídle nebo místě podnikání. Prodávající zabezpečuje přítomnost pracovníka pověřeného přijímat reklamace v určenou pracovní dobu. Reklamaci lze také podat písemně, a to elektronicky e-mailem či telefonem. 

Kupující je povinen prokázat, že mu náleží právo uplatnit reklamaci, zejména doložit datum koupě, a to buď předložením prodejního dokladu, potvrzení o povinnostech prodávajícího z vadného plnění záručního listu, popř. jiným věrohodným způsobem. Kupující není oprávněn uplatnit reklamaci na vadu, která byla vytýkána již v minulosti, pokud na ni byla poskytnuta přiměřená sleva z kupní ceny.

 

Lhůta pro uplatnění práv

Kupující může svá práva z vadného plnění uplatnit ve lhůtě 24 měsíců od převzetí zboží. Po uplynutí lhůty nelze právo z vad u prodávajícího uplatnit, ledaže se smluvní strany dohodnou jinak nebo prodávající či výrobce poskytne zvláštní záruku za jakost nad rámec jeho zákonných povinností.

Kupující svá práva z vadného plnění uplatní bez zbytečného odkladu poté, co zjistí, že na zboží je vada. Prodávající neodpovídá za zvětšení rozsahu poškození, pokud kupující zboží užívá, ačkoliv o vadě ví. Uplatní-li kupující vůči prodávajícímu vadu oprávněně, neběží lhůta pro uplatnění práv z vadného plnění po dobu, po kterou je zboží v opravě a kupující je nemůže užívat.

Kupující bere na vědomí, že v případě výměny zboží v rámci vyřízení reklamace neběží nová lhůta pro uplatnění práv z vadného plnění. Lhůta skončí 24 měsíců od převzetí po koupi reklamovaného zboží.

Lhůtu k uplatnění práv z vad nelze považovat za stanovení životnosti zboží, ta se liší s ohledem na vlastnosti výrobku, jeho údržbu a správnost a intenzitu užívání nebo dohodu mezi kupujícím a prodávajícím.

 

Vyřízení reklamace

Kupující v rámci reklamace uvede tyto povinné údaje:

  • datum podání reklamace
  • datum nákupu reklamovaného zboží
  • číslo faktury či dodacího listu
  • popis vady
  • preferovaný způsob vyřízení reklamace (pro prodejce je informativní, nikoli závazný)
  • číslo bankovního účtu (pro případ vrácení kupní ceny)

Prodávající vydá kupujícímu písemné (emailem) potvrzení, ve kterém bude uvedeno datum uplatnění reklamace, charakteristiku vytýkané vady, kupujícím požadovaný způsob vyřízení reklamace a způsob jakým bude kupující informován o jejím vyřízení. Reklamace bude vyřízena bez zbytečného odkladu, nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace, pokud se prodávající s kupujícím nedohodne na delší lhůtě. Připadne-li poslední den lhůty na sobotu, neděli nebo svátek, je posledním dnem lhůty pracovní den nejblíže následující. Způsob vyřízení reklamace a dobu jejího trvání prodávající kupujícímu písemně potvrdí. Kupující není oprávněn bez souhlasu prodávajícího měnit jednou zvolený způsob vyřízení reklamace vyjma situace, kdy jím zvolený způsob řešení není možno vůbec nebo včas uskutečnit.

Kupující je povinen převzít si reklamované zboží do 30 dnů ode dne, kdy měla být reklamace nejpozději vyřízena, po této době je prodávající oprávněn účtovat si přiměřené skladné či zboží svépomocně prodat na účet kupujícího. O tomto postupu musí prodávající kupujícího předem upozornit a poskytnout mu přiměřenou dodatečnou lhůtu k převzetí zboží.

 

V případě, že zboží při převzetí kupujícím neodpovídá výše uvedeným požadavkům, má kupující právo na dodání nového zboží bez vad, pokud to není vzhledem k povaze věci nepřiměřené. Pokud se vada týká pouze součásti věci, může kupující požadovat jen výměnu součásti; není-li to možné, může odstoupit od smlouvy a požadovat vrácení kupní ceny v plné výši. Je-li to však vzhledem k povaze vady neúměrné, zejména lze-li vadu odstranit bez zbytečného odkladu, má kupující právo na bezplatné odstranění vady.

Neodstoupí-li kupující od smlouvy nebo neuplatní-li právo na dodání nového zboží bez vad, na výměnu jeho součásti nebo na opravu, může požadovat přiměřenou slevu z kupní ceny. Kupující má právo na přiměřenou slevu i v případě, že mu prodávající nemůže dodat nové zboží bez vad, vyměnit jeho součást nebo zboží opravit, jakož i v případě, že prodávající nezjedná nápravu v přiměřené době nebo že by zjednání nápravy spotřebiteli působilo značné obtíže. V případě vrácení části nebo celé kupní ceny, prodávající poukáže finanční prostředky nejdeéle do 30 dní.

Náklady na zaslání reklamovaného zboží zpět prodávájícímu hradí kupující. V případě oprávněné reklamace, budou tyto náklady kupujícímu proplaceny prodávajícím, a to do maximální výše nejlevnější dopravy (na adresu), kterou sám prodejce nabízí.

 

Adresa pro osobní předání reklamovaného zboží: e-shop MakováPanenka.cz, Nádražní 103, Chrastava. Otevřeno Po-Pá 9 až 11 hod.

Adresa pro zaslání reklamovaného zboží libovolným dopravcem: e-shop MakováPanenka.cz, Nádražní 103, Chrastava, PSČ 463 31. 

E-mailová adresa pro podávání reklamace: reklamace@makovapanenka.cz
Telefoní kontakt pro uplatnění reklamace: Dana Kotlárová, +420 777 884 329